Căutare

Cautare:

Categorii

Arhiva

Constantin Bărdaşu, brutarul care produce “pâinea biblică” în Italia: “Presa exagerează”

De peste patru ani şi jumătate, Constantin Cortese Bărdaşu, 34 de ani, oferă pe piaţa produselor de panificaţie din Italia o gamă variată de produse româneşti, de la pâine împletită, cozonaci, savarine până la torturi. Podusele sale se găsesc în regiunile Lazio, Umbria, Toscana, Emilia Romagna, Campania şi Puglia. Cel mai mare succes are sortimentul introdus de el pe piaţa italiană: pâinea biblică!

Războiul pâinii

Constantin foloseşte pentru pâine pe zi în jur la 1.000 de kilograme de făină. “Asta ar fi cam 1.400 – 1.600 de kilograme de pâine. Pe făină, la 42 de cenţi kilogramul, cheltui cam 420 de euro. Eu cumpăr făină numai de aici, din Italia. Din România, singurul avantaj ar fi mâna de lucru, mai ieftină”, spune Costantin Bărdaşu, făcând referire la recentele articole din presa italiană în care se sublinia că un kilogram de pâine importat din ţara noastră costă doi euro. Produsele de panificaţie “pur italiene” sunt vândute în schimb cu aproape cinci euro la kilogram. O franzelă împletită în greutate de un kilogram făcută de Constantin costă 2 euro.

Constantin Bărdaşu, proprietar al brutăriei “Panificio Cortese” din oraşul Ladispoli, furnizează mai multe feluri de pâine şi prăjituri în 14 centre comerciale şi în aproximativ 50 de magazine româneşti din centrul Italiei. “Merg foarte bine la vânzare, atât pâinea de toate tipurile, cât şi cozonacul, savarinele sau eclerele”, spune tânărul afacerist.

“Italienii nu citesc eticheta”

De cele mai multe ori, cumpărătorii italieni nici nu ştiu că mănâncă un produs românesc, deoarece nu citesc ce scrie pe etichetă. “După părerea mea, sunt foarte puţini cei care citesc conţinutul unei etichete”, a observat Constantin. “Că vine din America, din România sau din China, dacă-mi place, o mănânc, dacă nu, nu o mai cumpăr, nu o mai mănânc. Ceea ce s-a scris în ziare, de faptul că pâinea nu are provenienţa pe etichetă, mi se pare puţin exagerat din partea lor” consideră românul.

În perioada aceasta, cel mai bine se vând produsele de post: cornuleţele, cozonacul de post, pateurile vegetale şi mai ales savarinele şi diplomatul de post.

Pâinea românească “made in Italy”

Potrivit tânărului, pâinea noastră, din România, este diferită de pâinea italiană: “Este total diferită, de la aluat, la modul de a o coace, la modul de a dospi, totul este diferit, şi coaja, miezul, gustul, total diferite“. El ţine să precizeze din nou că nu foloseşte produse din ţara noastră, nici măcar ingredientele principale.

Pâinea biblică

De anul trecut, Constantin Bărdaşu a introdus pe piaţă un produs nou de panificaţie: “pâinea biblică”. Produsul a fost lansat iniţial de un brutar din Dusseldorf, în anul 2009. Pâinea este făcută cu miere de albine, sare din Marea Moartă şi şapte tipuri de legume, “după versetele biblice”. “Pâinea biblică” a fost gustată în 2009, în Cehia, şi de Papa Benedict al XVI-lea.

“Pâinea biblică” se vinde la bucată şi are preţul de 3,20 euro, în vreme ce cozonacul costă 7 euro la kilogram. Întrebat dacă merită să continue această afacere pe timp de criză, Constantin Bărdaşu ne-a răspuns că “da, deoarece pâinea o mănâncă fiecare om în fiecare zi. Riscul este mare, presupune foarte multă muncă, dar merită”.

Preluare dupa http://www.gazetaromaneasca.com

Lasati un raspuns