Căutare

Cautare:

Categorii

Arhiva

Cercetătorul care a prezis că, în 30 de ani, nimeni nu va mai contesta evoluționismul

Foto: now.msn.comPaleo-antropologul Richard Leakey prezice că, în maxim trei decenii, nimeni nu se va mai îndoi cu privire la acuratețea raportului evoluționist asupra genezei umane.

În următorii 15-30 de ani, descoperirile științifice vor fi accelerat până la punctul la care „până și scepticii vor fi acceptat evoluționismul”, prevede omul de știință de origine kenyană.

„Dacă ajungi la nivelul la care poți convinge oamenii, pe baza dovezilor, că e pe bune, că toți suntem africani și culoarea pielii e o chestiune superficială, că stagiile dezvoltării culturii sunt toate interactive, atunci cred că vom avea șansa ca lumea să răspundă mai bine provocărilor globale”, a declarat paleo-antropologul, citat de Associated Press.

 

Religia? Nicio problemă!

 

Leakey, care se descrie ca fiind ateu, insistă că nu are nicio problemă cu religia. „Dacă îmi spune cineva că, ‘știi, oamenii chiar au nevoie de o religie…’, voi înțelege asta”, a spus el jurnaliștilor care l-au intervievat după o conferință susținută la New York pentru a promova institutul african în care activează. „Nu văd niciun motiv pentru care să nu treci prin viață gândind că dacă ești un bun cetățean vei avea un viitor mai bun în viața de după…”, a mai spus cercetătorul.

 

Afirmațiile lui Leakey nu vin nicidecum în vid. Cercetătorul a încercat să fie un cetățean bun în viața aceasta, iar întâmplările din viața lui sunt demne de un roman.

 

Nepot de misionari

 

Bunicii săi, Harry și Mary Leakey, au fost desemnați de Societatea Misionară a Bisericii Anglicane să evanghelizeze populația necreștină din Nairobi. Aceasta se întâmpla pe la 1900. Eforturile concentrate ale misionarilor din Africa au făcut ca Louis, copilul cuplului Leakey și tatăl lui Richard să se nască într-o Nairobi în care, deja, 85% din populație era creștină. Cu toate acestea, pasiunea lui Louis a luat un curs diferit de cea a părinților săi. Foto: in2eastafrica.netEl și-a făcut un scop în viață din a dovedi că teoria evoluționistă a lui Charles Darwin este adevărată și s-a concentrat pe a demonstra ipoteza darwiniană că omul trebuie să fi originat în Africa. Totul sub umbrela creștinismului său asumat.

 

Richard a dus mai departe pasiunea pentru știință a tatălui său, specializându-se în paleontologie și cochetând cu aripa conservatoare a politicii africane. Însă viața nu i-a zâmbit prea mult.
La 11 ani, Richard a căzut de pe cal și și-a fracturat craniul. Accidentul său a fost ceea ce l-a convins pe tatăl lui să nu-și părăsească soția pentru secretară și să se străduiască să își salveze căsnicia. În același an, Richard a fost admis la Duke of York Secondary School unde, încă din prima zi, a militat (asemenea tatălui său) pentru egalitatea între rase. Colegii săi s-au înfuriat și l-au numit „iubitor de negri”. Câțiva mai violenți l-au încuiat într-o cușcă metalică, în care l-au scuipat, l-au bătut cu nuiele și au urinat pe el. Aflând de incident, administrația școlii a dat vina pe Richard.

 

După un alt incident violent, când a fost bătut cu bățul fiindcă a lipsit de la slujba de la capelă, Richard și-a jurat că nu va fi niciodată creștin.

 

O viață dură

 

Foto: Turkana BoyScăpând de loviturile fizice, Richard a primit altfel de lovituri. La 35 de ani, el a aflat că suferă de o boală terminală a rinichilor, însă, după un transplant, și-a revenit complet. La 40 de ani, avionul pe care îl pilota s-a prăbușit, iar Richard și-a pierdut ambele picioare în accident. Doar câteva luni mai târziu, învăța deja să meargă cu picioare artificiale.

La 67 de ani, cercetătorul poate spune că eforturile sale neobosite i-au adus succes în carieră. În 1984, echipa sa de cercetători a descoperit scheletul care a fost numit „băiatul din Turkana”, primul schelet uman timpuriu, cu picioare lungi, brațe scurte și statură înaltă.

 

Cochetând cu politica

 

La sfârșitul anilor 1980, Leakey a încercat să migreze către o carieră guvernamentală în Kenya, conducând Serviciul Kenyan pentru Viața Sălbatică (Kenya Wildlife Service). S-a dedicat protejării elefanților de vânătorii de fildeș. În 1989 a incendiat 12 tone de fildeș confiscat, într-o demonstrație care a atras atenția presei la nivel mondial.

 

Cu șase ani în urmă, ziarele au relatat detalii despre controversa stârnită de expoziția de fosile pe care Richard Leakey a organizat-o, împreună cu tatăl său, la Muzeul Național din Nairobi. Creștinii evanghelici din Kenya au cerut atunci ca referințele verbale la evoluţionism să fie retrase din cadrul expoziției.

 

Relații tensionate cu creștinii

 

Episcopul Boniface Adoyo (foto), președintele de atunci al Alianței Evanghelice din Kenya, a declarat că organizația pe care o reprezintă nu se opune expoziției în sine, ci interpretării pe care aceasta o dă lumii. Boniface Adoyo (Foto: Flikr)„Când folosești evoluția ca un instrument al lui Dumnezeu în crearea omului după chipul și asemănarea Sa, trebuie să apreciezi la ce nivel al procesului evolutiv atinge omul acest chip (divin)”, a spus episcopul.

 

„Concluzia este că fie imaginea lui Dumnezeu evoluează, fie Dumnezeu Însuși evoluează, fie fiecare creatură este un chip al lui Dumnezeu. Dumnezeu ar putea fi orice și mi-e teamă că nu mă pot încrede nici într-un ‘Dumnezeu schimbător’, nici într-un ‘Dumnezeu în toate’”, a mărturisit atunci liderul Alianței Evanghelice Kenyene. Poziția Alianței a fost întărită și de afirmațiile Bisericii Catolice, care a devenit în mod vizibil mai activă în această problemă, până și Papa luând o atitudine de opoziție față de evoluționism.

 

Din trecut, în viitor

 

Revenind la Lakey, cel de dincolo de pozițiile adoptate în dezbaterile în care s-a implicat, omul a cărui meserie este să privească în trecut, putem distinge limpede că viziunea lui privitoare la viitor nu este una luminoasă. Cercetătorul a avertizat recent că „ne pot paște niște dezastre care nu au nicio legătură cu supraviețuirea elefanților sau supraviețuirea maimuțelor, ci chiar cu supravieșuirea noastră”.

Lasati un raspuns