Astronomii au descoperit “zaharul cosmic”, esential pentru crearea formelor de viata

Astronomii au anuntat recent ca au gasit in spatiu “un nor de zahar”. Mai exact, cercetatorii au gasit un nor format din molecule asemanatoare zaharului, numite glicoaldehide.
Potrivit stirileprotv.ro, norul a fost descoperit langa steaua Rho Ophiuch, cu ajutorul telescopului international din Atacama, Chile.

Glicoaldehidele sunt esentiale oricarei forme de viata si au fost identificate in jurul unei stele recent formate, aflata la 400 de ani lumina distanta de Terra.

Molecula este alcatuita din carbon, hidrogen si oxigen si este primul exemplu de molecula bogata in carbon care s-a format chair inainte de aparitia unor planete.

“Aceasta forma simpla de zahar este una din caramizile necesare formarii ARN-ului si, prin urmare, a formelor de viata”, spune astrofizicianul Jes Jorgensen, membru al echipei de cercetori de la Institutul Niels Bohr din Copenhaga, echipa care a realizat descoperirea.

“Norul de zahar” are o temperatura de aproximativ -263 de grade Celsius si este solidificat sub forma de gheata, alaturi de particule de praf.