Căutare

Cautare:

Categorii

Arhiva

Moş Crăciun: Cum l-a transformat societatea modernă?

De la reclame la diverse băuturi carbogazoase sau ţigări, la capace de toaletă, sau filme porno, Moş Crăciun apare peste tot în luna decembrie. Cum a ajuns bietul simbol al Crăciunului să fie vândut pe tarabe sub cele mai triviale forme, nu mai ştie nimeni. Cum Moş Crăciu nu este o marcă înregistrată, folosirea imaginii lui nu are restricţii, ceea ce deschide o piaţă vastă pentru iubitorii de ciudăţenii. Iată cum l-a transformat societatea modernă pe Moş Crăciun în produs de marketing.

Reclame, printuri ieri şi azi

 

Moş Crăciun a fost folosit în reclamele Coca Cola din sezonul de iarnă timp de mai bine de 80 de ani. An de an, luna decembrie este asociată melodiilor cu clopoţei şi reclamelor simpatice sau mai puţin amuzante cu bătrânul aducător de cadouri.

Nu doar Coca Cola îl foloseşte pe Moşul pentru a vinde sticle de suc. Dacă sunteţi atenţi, peste 30% din reclamele televizate în luna decembrie conţin cel puţin o referire la Moş Crăciun: bănci, credite, site-uri de turism, telefonie şi telecomunicaţii, centre comerciale, etc.

În trecut, imaginea veselă şi sănătoasă a lui Moş Crăciun a fost folosită inclusiv pentru o reclamă la ţigări. Nimic mai potrivit, nu?

Moş Crăciun în Japonia, unde doar 1% din populaţie sunt creştini

 

Japonezii au o plăcere bolnavă să transforme totul într-o obsesie: au obsesii pentru fetiţe cu privire inocentă şi uniforme şcolare, au obsesii pentru băuturi răcoritoare cu gust ciudat, au obsesii pentru desene animate care de care mai dubioase (anime cu vampiri, roboti, extratereştri şi orice combinaţie între cele de mai sus, etc), au tot felul de fetişuri ciudate, au o cultură pornografică aparte, au arome ciudate de îngheţată şi nu în ultimul rând, masă de Crăciun de la KFC.

Da, aţi auzit bine, japonezii au ajuns, cumva, să considere meniul la KFC drept masă tradiţională de Crăciun (în condiţiile în care ei sunt de altă religie şi naşterea lui Iisus Hristos nu înseamnă acelaşi lucru ca pentru creştini).

Astfel s-a ajuns ca turiştii care se află în trecere prin oraşele japoneze să aibă nevoie de rezervare pentru a ajunge să servească pe grabă un meniu într-un astfel de fast food.

 

Moş Crăciun, produs de marketing

 

De la capace de toaletă cu faţa lui Moş Crăciun, la ciocolată, hârtie igienică, cutii cu bomboane, jucării de pluş, sau, de ce nu, prezervative şi vibratoare în formă de Moş Crăciun, simbolul copilăriei a fost pângărit în cele mai variate feluri.

Dacă în cazul capacului de toaletă, al hârtiei igienice sau al jucăriilor din sex shop, degradarea este evidentă, ce spuneţi de hăinuţe tricotate pentru penis în formă de Moş Crăciun, jucării Moş Crăciun zombie, sau montagne rousse înfricoşător în care treci prin gura Moşului? Toate aceste produse există şi se folosesc în mod abuziv dar complet legal de imaginea bătrânelului de la Polul Nord.

Dacă o costumaţie de crăciuniţă sexy nu vă este pe plac, puteţi oricând încerca un costum de baie cu Moş Crăciun, un Moş Crăciun care scapă bomboane pe fund sau un Moş Crăciun gonflabil. Magazinele gem de astfel de “produse tematice” încă de la sfârşitul lunii noiembrie, deci oferta este variată, în funcţie de imaginaţie şi importatori.

Moşule, ce tânăr eşti, varianta porno

 

Bineînţeles că un personaj cu atâta capital de imagine nu putea scăpa de industria porno. Oricât de bolnav ar părea la prim avedere, oamenii aleg să cumpere casete cu filme porno tematice, pe perioada sărbătorlor.

Nu ştiu a cui copilărie este mai devastată la gândul unei imagini cu Moş Crăciun, cu barba lui albă, căciuliţă cu moţ şi burtă, călare pe o blondă siliconată sau în picioare, cu o brunetă răvăşită alături.

În ciuda sentimentelor de scârbă, dezgust şi consternare, Moş Crăciun, varianta XXX se vinde bine de sărbători şi multe case de producţie din industria porno abia aşteaptă clienţi noi în fiecare an.

Sursa: http://www.unica.ro/detalii-articole/articole/mos-craciun-cum-transformat-scietatea-moderna-monstruos-28482.html

Lasati un raspuns