“Preţul” evoluţiei umane: dinţi din ce în ce mai bolnavi

Vânătorii-culegători din mezolitic, care aveau o dietă bazată pe carne, aveau dantura şi întreaga cavitate bucală mult mai sănătoase decât le avem noi în prezent.

O echipă de cercetători de la Universitatea din Adelaide, Australia, a extras ADN-ul de la 34 de schelete umane preistorice din nordul Europei.

Aceștia au descoperit că schimbările bacteriilor orale s-au dezvoltat începând de la ultimii vânători din neolitic și au continuat în perioada dezvoltării agriculturii, dar și în timpul Revoluției industriale.

Introducerea în alimentație a zaharurilor și a carbohidraților a determinat apariția bacteriilor care produc carii.

Diversitatea și numărul bacteriilor orale era mult mai mare în trecut, fapt ce determina ca riscul de a dezvolta boli să fie mult mai scăzut decât acum, a spus Christina Adler, cercetător asociat la Universitatea din Sidney.

Bacteria S.mutans a devenit bacteria dominantă în bolile asociate cu cariile dentare în perioada industrială.

O dezvoltare recentă a bacteriei P. gingivalis (care duce la apariţia gingivitei) i-a determinat pe unii cercetători să stabilească o conexiune cu apariţia bolilor cardiovasculare. “Cu toate acestea, noi am arătat că această specie de bacterii a fost stabilă încă din perioada în care am devenit agricultori”, a declarat Alan Cooper, coautor al studiului.

Sursa: http://ro.stiri.yahoo.com/pre%C5%A3ul-evolu%C5%A3iei-umane-din%C5%A3i-din-ce-%C3%AEn-ce-094200184.html