Au fost descoperite bacterii la –15ºC

Oamenii de știință canadieni au descoperit bacterii la cea mai scăzută temperatură la care astfel de microorganisme au fost găsite vreodată, –15ºC. Descoperirea crește șansele ca bacteriile să poată supraviețui în condiții similare pe Marte.

Microorganismele au fost găsite în Arcticul Canadian, pe insula Ellesmere, de către o echipă de cercetători de la Universitatea McGill, relatează popsci.com. Oamenii de știință au colectat de aici în jur de 200 de bacterii pe care le-au testat ulterior în laborator simulând mediu lor natural, în încercarea de a afla care dintre ele pot supraviețui unor condiții extreme. Cea mai rezistentă s-a dovedit a fi Planococcus halocryophilus, o bacterie care crește în mici nervuri de apă sărată din permafrostul canadian.

Cercetătorii au confirmat faptul că bacteria se poate dezvolta în condițiile extreme de aici și, mai mult, că poate supraviețui la temperaturi de –25 grade Celsius. Ulterior ei au analizat genomul microorganismului și structura sa celulară și au descoperit o cantitate foarte mare de proteine rezistente la temperaturi scăzute.

Faptul că există bacterii care pot supraviețui la temperaturi extreme are implicații destul de mari asupra cercetărilor de pe Marte, spun specialiștii. Pe planeta roșie ar putea exista medii similare cu cele în care trăiesc bacteriile din Arhipelagul Arctic Canadian, aceasta fiind și motivul pentru care foarte mulți cercetători sunt interesați să găsească specii noi, „extraterestre”, de bacterii în zona arctică.

Sursa: http://ro.stiri.yahoo.com/au-fost-descoperite-bacterii-la-15-c-070206128.html